Hi everyone,
Quick question for the Glide community!
I’ve been using Glide for several years and noticed that many users would love to turn their Glide app into a real mobile app, available on the iOS App Store and Google Play Store.
Currently, most solutions out there are pretty expensive (often several hundred euros/dollars). I’m thinking about launching an affordable service (around €70–€150) to help you easily publish your Glide app on the app stores, just like a native mobile app.
The service would include, for example:
- Publishing your app to the App Store (iOS) and Google Play (Android)
- Push notification system for both Android & iOS (not OneSignal, but my own custom solution)
- Smooth handling of the Android back button
- Smart handling of external links (open in browser or inside your Glide app, as you prefer)
- Automatic prompts for users to leave a review on the app stores
Here are examples of apps I’ve already published:
Before officially launching, would this kind of service be useful or interesting to you?
Are any of you looking for an easy, budget-friendly way to publish your Glide app to the iOS/Android app stores?
Thanks in advance for your feedback, questions, or suggestions!
If there’s enough interest, I’ll move forward with launching the service.
French version
Bonjour à tous,
Petite question à la communauté Glide !
J’utilise Glide depuis plusieurs années et j’ai constaté que beaucoup aimeraient transformer leur application Glide en vraie app mobile, disponible sur l’App Store iOS et le Google Play Store Android.
Aujourd’hui, les solutions existantes sont souvent très chères (plusieurs centaines d’euros). Je réfléchis à lancer un service abordable (90-150€) pour vous permettre de publier facilement votre application Glide sur les stores, comme une vraie appli native.
Le service permettrait par exemple :
- Une publication de votre app sur l’App Store (iOS) et Google Play (Android)
- Un système de notifications push Android & iOS (sans OneSignal, mais via ma propre solution)
- Une gestion fluide du bouton retour Android
- Une meilleure intégration des liens externes (ouverts dans le navigateur ou dans l’app, selon vos besoins)
- L’incitation automatique des utilisateurs à laisser un avis sur le store
Voici des exemples de mes applications déjà publiées :
Avant de me lancer officiellement, est-ce que ce type de service pourrait vous intéresser ?
Est-ce que certains parmi vous cherchent une solution pour publier leur application Glide sur les stores mobiles (iOS/Android) à moindre coût ?
Merci d’avance pour vos retours, questions ou suggestions !
Si je vois que ça intéresse du monde, je lancerai le service rapidement.