Personnalisation de modèle Glide

Bonjour a tous,
Je suis nouveau, je découvre le nocode et je suis émerveillé.
Je suis entrain de m’essayer à la personnalisation d’un modèle glide “order manager”. Je pense que j’aurai besoin d’aide.
Si quelqu’un a déjà personnalisé ce modèle, j’aurai besoin de son aide.
J’ai besoin d’ajouter des frais de livraison variable au total de la commande.
Merci d’avance
Capture d’écran 2023-08-09 à 09.11.22

Hi Richard,
Welcome on Glide!

This community is clearly top level when it comes to help. Nevertheless, some pieces of advice when you request assistance:

  • try to write in English (Google Translator, Deepl etc are your friend), because there are many more English locutors than French ones,
  • split your request in small & clear issues to deal with (the problem that you raise is ok),
  • explain your workflow (ex. the user selects a product > enters quantity > then it calculates automatically xyz),
  • provide concrete elements on your application (ex. products are in table A, order is created via a form on table B where the calculation happens; here the delivery cost is calculated on the basis of field X and Y).

Without this, it is difficult to help you!
(in your case, my guess is that you need to add a “maths” column, taking the variables X, Y to caclulate the delivery cost)
image

Best
AyS

3 Likes

This is very well written. Thank you.

1 Like

Bonjour Richard, bienvenue chez Glide et au nocode. C’est vrai que c’est fascinant. Et amusant en plus.

Je rejoins @AyS_0908 : pourrais-tu nous expliquer quelles sont les variables de ton coût variable (nombre d’objets dans la commande, poids, distance, coût par objet, etc.)

Dans idée, il te faudra être au clair sur les variables nécessaires, le calcul de ce coût variable et effectuer l’opération dans une colonne Math.