Create Countdown

Bonjour, je veux créer un décompte sur mon application.
Pour cela j’ai recueilli à leur connexion le jour et l’heure de leur arrivée. Je veux ensuite faire une colonne (Heure de connexion + 1h30) pour la relier à mon compteur et la définir comme heure de fin du challenge( que j’ai réussi à faire)
Je bloque plus que sur cette formule que je ne trouve pas
Merci de votre aide

Do you mean the formula to add 1h30m to your start date and time? Date math in glide calculates the number of days between two dates. So to add 1h30m, you need to get the decimal form of 1.5 hours in days. Each hour is approximately 0.0417 days and an hour and a half is approximately 0.0625 days. You can either use a math column and add 0.0625 to your date, or you can do the math like this:
DATE + (1/24*1.5)
That should give you the end date and time that is 1.5 hours after the start date time.

1 Like

Oh super ! Oui ca fonctionne.
Maintenant je veux utiliser la formule “Mod((Stop-Now)*86400,60)” pour calculer mes secondes
Stop= l’heure que je viens de calculer grâce à vous
Now= l’heure actuel

Cela me marque “Invalid operation on date/time” pourquoi ? et comment faire pour que cela fonctionne ?

Is 60 your divisor for the MOD? Try using a comma , instead of a decimal .

Oui c’est mon divisuer, j’ai déja une virgule, je ne peux pas la remplacer par autre chose

Can you show some screenshots of your data? I’m curious how you have your Stop and Now columns values set up.





In both your mins-remaining and secs-remaining columns, you do not have a replacement value set up for ‘Stop’. Looks like it won’t calculate anything because there is no stop column selected. I assume that ‘Stop’ should be replaced with Heure de fin?

Oui car j’avais l’erreur. Mais je viens de trouver, je n’avais pas sélectionné la bonne colonne. Merci énormément à vous pour votre aide !!!

1 Like