Courses & exercises template - education - Template de cours et d'exercices

Hello everyone,

Here is my second Template that I am particularly proud of. It is a course and exercices system that I created for my company. I use it in France to allow students to review their lessons. Students are very satisfied with it and I have a lot of users. It is an easily monetizable Template. Just use Stripe.

Courses

Users have access to courses that can be in the form of text or videos. When they have finished the lesson, they can check a box to indicate that they have completed this lesson. They can thus see which lessons to review and which lessons have already been seen.

Courses contain lessons that can be organized in the form of chapters, which facilitates understanding and readability.

Exercises

To work on the course that the user has just reviewed, they have access to exercises on the home page. For each exercise, the user must write their answer and give their feelings. Once he has written his answer, he sees the correct answer. He can also see the answers of other users. This increases engagement because it develops the community aspect, the user does not feel alone.

For administrators

On the administrator side, two new pages appear in order to manage courses and exercises. Administrators can:

• add/edit domains
  • add/edit categories
  • add/edit courses and lessons
  • add/edit exercise categories
  • add/edit exercises

Don’t hesitate if you have any questions :slight_smile:

Download

You can purchase the template here :

French version

Bonjour Ă  tous,

Voici mon deuxième Template dont je suis particulièrement fier. C’est un système de cours et de révision que j’ai créé pour mon entreprise. Je l’utilise en France pour permettre à des étudiants de réviser leurs leçons. Les étudiants en sont très satisfaits et j’ai beaucoup d’utilisateurs. C’est un Template facilement monétisable. Il suffit d’utiliser Stripe.

Les cours

Les utilisateurs ont accès à des cours qui peuvent être sous la forme de texte ou vidéos. Quand ils ont fini la leçon, ils peuvent cocher une case pour indiquer qu’ils ont terminé cette leçon. Ils peuvent ainsi voir quelles sont les leçons à réviser et quelles sont les leçons déjà vues.

Les cours contiennent des leçons qui peuvent être organisées sous la forme de chapitres, ce qui facilite la compréhension et la lisibilité.

Les exercices

Pour travailler le cours que l’utilisateur vient de réviser, il a accès sur la page d’accueil à des exercices. Pour chaque exercice, l’utilisateur doit écrire sa réponse et donner son ressenti. Une fois qu’il a écrit sa réponse, il visualise la bonne réponse. Il peut également voir les réponses des autres utilisateurs. Cela augmente l’engagement car cela développe l’aspect communautaire, l’utilisateur ne se sent pas seul.

Pour les administrateurs

Côté administrateur, deux nouvelles pages apparaissent afin de pouvoir gérer les cours et les exercices. Les administrateurs peuvent :

• ajouter/modifier les domaines
  • ajouter/modifier les catĂ©gories
  • ajouter/modifier les cours et les leçons
  • ajouter/modifier les catĂ©gories des exercices
  • ajouter/modifier les exercices
1 Like