Bug affichage classement

:fr:

Salut tout le monde,

Je suis actuellement entrain de créer une app, et j’ai regarder un tuto afin de définir un classement. Pour imposer le contexte, lorsque que l’utilisateur appuie sur le bouton pour démarrer, cela entre la date actuel à la colonne de la table user “Date Party”. Grace à une relation User, sur mon autre table Joueurs, la date est récupéré avec un look up dans cette relation User et elle est utilisé comme seed pour générer un nombre aléatoire avec Random Number.

Avec un Look up des nombre générés on les classe dans un ordre quelconque, puis dans l’ordre croissant avec sortArray et dans l’ordre décroissant avec ReverseArray. J’utilise ensuite un Find Element Index puis Index+1. Jusqu’a la mon classement est comme attendu

Lorsque je veux utiliser ce classement pour attribuer un role à chaque joueur, cela fonctionne également :

Mais lorsque que je vérifie sur le builder ( app ) si les rôles de chaque joueurs sont bien attribués avec une liste, chaque joueur on le meme rôle comme s’ils avaient la meme valeur alors que dans mon data tout semble correct… :

Je ne sais pas à quoi cela est du, mais si quelqu’un pourrait m’aider merci d’avance :slight_smile:

:us:

Hi everyone,

I’m currently creating an app, and I’m looking at a tutorial to define a ranking. To impose the context, when the user presses the button to start, it enters the current date in the column of the user table “Date Party”. Thanks to a User relationship, on my other Players table, the date is retrieved with a look up in this User relationship and it is used as seed to generate a random number with Random Number.

With a Look up of the generated numbers one classifies them in any order, then in ascending order with sortArray and in descending order with ReverseArray. I then use a Find Element Index then Index+1. Until my ranking is as expected

When I want to use this ranking to assign a role to each player, it also works:

But when I check on the builder ( app ) if the roles of each player are assigned with a list, each player has the same role as if they had the same value while in my data everything seems correct… :

I don’t know what this is about, but if anyone could help me thank you in advance:slight_smile:

My guess is that your user table uses row owners, so it is unable to retrieve the date value, meaning everyone in your player table gets the same seed number. Check if you are using row owners in your User table.

3 Likes

Indeed after verification, when I insert directly the current date in the player table instead of the user table it works. Thank you very much :smiling_face:

1 Like

This topic was automatically closed 7 days after the last reply. New replies are no longer allowed.