Big numbers

I have one column with “inspection performed” and “inspection not performed” it is possible to extract statistics where I have the number of “inspections performed” and “not performed” with the big numbers function

1 Like

Big numbers are used to display data. This mean you’ve to calculate your statistical before, into the data editor of course.

The technique for achieving this is as follows:

1. have a multiple relation that points to the rows where the data you are interested in is present
  2. add a Rollup column that points to the multiple relation (Summarize the values ​​of) and choose the type of calculation to perform (By calculating the), it can be a sum, an average, a count … etc.
  3. at this point you will be able to use the result of the rollup column in your bignumber component.

Take a look here: Rollup Column - Glide Library
and let me know if yo need more help.
Ciao!

1 Like

@Roldy sono riuscito a calcolare dei totali ma non riesco ad estrapolare dei numeri dalla colonna con diversi risultati.
Ad esempio ho la colonna province e ho 5 richieste 2 da Milano e le altre da altre province…non riesco a calcolare quante sono da Milano e dalle altre ma solo il totale cioè 5

Questo si ottiene con la definizione di due tabelle: nella prima definisci tutte le province possibili, nell’altra ci sono i dati da totalizzare nella prima.

Esempio.

Tabella 1 Province
(colonna provincia)
Mi
Fi
Pg

Tabella 2 Dati (colonna provincia e poi altri dati provenienti dal form)
Mi
Mi
Fi
Pg
Fi
Mi

Ora, se tu definisci una relazione multipla fra la colonna provincia della tabella 1 e la colonna provincia della tabella 2, puoi definire una colonna rollup-count nella tabella 1 ed ottenere quindi:
Mi 3
Fi 2
Pg 1

Questo era per ottenere i totali per provincia. Ora tuttavia il problema successivo è che la quantità di totali che ottieni non puoi conoscerla a priori e quindi non puoi visualizzarla in una componente bignumber. Ti ci vuole una lista per visualizzare la tabella 1.

1 Like

@Roldy grazie mille ci sono riuscito :grinning:

1 Like

Ottimo

This topic was automatically closed 24 hours after the last reply. New replies are no longer allowed.