Hej! Anyone here?
I have been looking for an active Swedish Glide (or even no-code) community but have not found anything that seems active yet. Would be nice to know if there any Swedish users here and learn a bit more about you and your Glide journey
Hej!
Vet inte riktigt om det finns, men vi kan dela lite erfarenheter
1 Like
Kul! Kan ju börja med att berÀtta lite om hur jag hittade Glide. Jag bor i Bangkok och jobbar med att sÀlja vattenreningssystem. Började med Glide för att jag tröttnade pÄ att inte hitta ett CRM som fungerade smidigt med vÄrt sÀtt att arbeta pÄ företaget jag Àr anstÀlld pÄ. Har byggt appar med Glide i ungefÀr ett Är nu och tycker det Àr jÀtteroligt. Appen jag byggde för företaget har nu blivit mycket mer Àn bara ett CRM och Àr nu ett helt affÀrssystem som vi anvÀnder till i princip allt. AnvÀnder oftast make.com för att integrera med lite andra tjÀnster för mailutskick etc. Har kikar pÄ andra plattformar förutom Glide ocksÄ, men hade inte tÄlamodet att lÀra mig eller kÀnde att tröskeln var för hög för mig dÄ jag inte har nÄgon tidigare erfarenhet av att bygga sÄnahÀr lösningar.
Hur ser er resa med Glide ut?
Kul att höra om din resa!
JÀtteintressant att du har lyckats bygga ett sÄ omfattande system med Glide.
Min resa med Glide började nÀr jag drev ett par företag och anvÀnde Airtable för att hantera data. Men i takt med att vi vÀxte, insÄg jag behovet av ett mer visuellt och anvÀndarvÀnligt verktyg, sÀrskilt nÀr jag började delegera uppgifter.
Jag stötte dÄ pÄ Glide och började experimentera med det. Efter att jag sÄlde vidare eller stÀngde ner mina företag (pÄ grund av utbrÀndhet), fick jag förfrÄgningar frÄn vÀnner inom andra företag om att hjÀlpa dem med olika lösningar. Ett av mina första projekt var att bygga ett enkelt lönehanteringssystem i Glide.
Jag har alltid gillat problemlösning och att effektivisera processer. Glide har visat sig vara den perfekta plattformen för mig. Det lÄter mig snabbt och enkelt bygga lösningar som Àr kraftfulla.
Genom Ären har jag mÀrkt att den kreativa processen, problemlösning och effektivisering Àr nÄgot jag verkligen brinner för och vill göra mer av, snarare Àn att Àgna mig Ät det dagliga underhÄllet av företag. Jag har just nu ett heltidsjobb som koordinator pÄ ett företag, men jag hÄller pÄ att försöka positionera mig sÄ att jag kan arbeta heltid med Glide-projekt.
Bland mina senaste projekt finns ett CRM-system för en bilhandlare samt ett registersystem för familjehem, dÀr AI anvÀnds för att sammanfatta utredningar och matcha familjer.
1 Like
Riktigt rolig lÀsning. Verkar som vi har en hel del gemensamt med vÄra tankar kring hur man kan fÄ arbeta mer heltid Àn deltid med Glide