Best theme/options to create app/idea?

So , hello everyone , hope you doing well , im writing this message with a really weak hope to receive a good answer to my question , first because its hard to explain , second because i don’t think Glide offer this kinds of services , and excuse me if my question is dumb , anyway !

Im looking to create an application in french , in which users can use it to find freelancers in differents category of works in order to call them and afford their services .

So here is my questions :slight_smile: :
-Can Glide offer an option to create a category of a work ( like lawyer ) and when we click on it , we find a list of laywers and their ratings ( so there is another question , does Glide offer a rating system ?) and their localisation ( and here another question : does Glide provide offers by GEO ) so the client can call him and talk to him ?
-Can Glide let me create a different sign up types , one for clients and the other for freelancers ? and the ability to ask documents to freelancers before validating their profile into the categories of work.
-If all above is available , Can Glide offer a rating system with comments ( with validation ) for each freelancer on each category ?

I think thats all for now , im sorry my english is terrible , but i terribly need help because i want to create my app badly but i have so many questions , im lost , anyway , thanks for anyone who can help ^^

Yes… many of these come as ready elements… if not, it is very easy to create it.

thanks ^^

Bonjour @The_prisoner, bienvenue.

Vous semblez vouloir mettre en place une place de marché (two-sided marketplace) où les 2 groupes, entreprises d’un côté et freelances de l’autre, bénéficieraient réciproquement de l’effet réseau. Vous décrivez des fonctionnalités pour votre application qu’il vous serait possible de développer avec Glide.

En revanche, au-delà de ces quelques fonctionnalités décrites, Glide n’est pas idéal pour développer une place de marché. La partie paiement, en particulier, serait peut-être difficile à mettre en place. Mais rien de ne vous empêche d’essayer.

Je pense qu’il serait certainement possible de développer un prototype simple de votre place de marché, une preuve de concept (“proof of concept” ou PoC).

@sardamit

2 Likes

Thank you @nathanaelb.

@The_prisoner - I have developed a similar marketplace for a German company to help their customers recruit tech sales talent. I have been a long-time user of Upwork as well, so do understand the requirements of such app ideas.

As Nathanael said, the payments feature could be tricky and would depend on the options available in your country, and the features available with the payment platform.

2 Likes

Bonjour , Merci beaucoup pour votre réponse !
Mon niveau d’anglais vraiment moyen ne m’as pas permis de bien m’exprimer donc je me permets d’apporter une correction , je tente de créer une App ou les 2 groupes sont d’un coté les Entreprises Ou bien des freelances et de l’autre des Clients qui cherchent a pouvoir résoudre un problème (EXEMPLE : le parti Client ouvre l’app et cherche ce dont il a besoin aujourd’hui , type : plombier. il cherche donc la section plomberie et choisis parmi les plombiers indépendants ou les entreprises de plomberie les plus proches de chez lui , et le client a accés au ratings de chaque prestataire )et le paiement se fait en liquide donc l’app ne sert que de liaison entre les deux .
J’avance plutôt pas mal , le seul bémol que je rencontre actuellement est de comment implanter un formulaire quand un utilisateur ouvre l’application pour qu’il choisisse si il est Client ou Entreprise , et soumettre un formulaire complet pour les entreprises/Freelancers pour qu’il puisse me fournir leur infos et des photos qui leur confèrent le droit d’exercer le métier .

Désolé pour le long texte , mais voila en gros , merci beaucoup .

1 Like

You should be able to set this up with conditional visibility and user roles.

1 Like

Thanks