Bonjour,
Dans glideapp, j’aimerai ajouter une action qui s’exécute après l’appui sur un bouton.
- Scruter une base de donnée et copier dans une autre base, toutes les lignes pour lesquelles la colonne “select” a la valeur “true”
merci d’avance
Bonjour,
Dans glideapp, j’aimerai ajouter une action qui s’exécute après l’appui sur un bouton.
merci d’avance
There’s currently no “loop” action to help you loop through a list and add the chosen rows. Can you describe more about your use case here? I was thinking about exporting a CSV file or using Make as a middleman, but would love to hear more about what you’re trying to do.
Hi,
On the compagny i work, we have a machine to seel our product. (https://www.reussir.fr/fruits-legumes/sites/fruits-legumes/files/styles/normal_size/public/FEL418_TECH_EQUIP_DISTRIBFilbing.jpg?itok=iZ5n4N5N)
severeal time a day, someone need to go to this machine to recharge the solded products.
we know the solded product by sms, but glide is not able tu read them, so to follow-up the sales an ideas is to select them on the app and archive them on an other page or table.
I’m looking for using appscript from google but i’m not sure Glide allow us to use it
thanks
You can do whatever you like with Apps Script.
that’s right, but it’s to long, so it cannot be the solution…
I need to program the action inside Glideapps to have realtime reaction
Then I would resort to the Make integration option. You would send a JSON of chosen rows there, then parse and iterate through that JSON to add rows to your destination table using the Glide API.
Thanks, I’m trying this.
Last but not least, I would like to set “false” the Bolean “select” at the end of the operation…
It work with my JS code on Apps Script, but it take so long…
Any idea!?
Thanks again!
Bonsoir
Il faut tout d’abord creer une action personnalisée qui va te permettre de faire des actions en chaîne.
Dans l’action valider du bouton il faut ajouter une action qui s’appelle set column value. Tu mets la valeur à false et ta case sera décochée.
Salut,
Oui je connais bien les actions personnalisées, mais comment savoir sur quel ligne interviens l’action?
Et oui, je n’avais pas pris en compte cette notion de “boucle” !
Dans votre liste sur la photo :
Avez vous regardez du côté des champs calculé et plus précisément du if Else Then ?
Je ne sais pas exactement ce que vous voulez faire, si l’idée c’est d’inverser le true en false, il est possible de le faire avec une colonne supplémentaire (select2) qui observe “Select” est rend une réponse en fonction de celle ci.
if select IS true Then select2 = false
a voir en fonction de votre besoin
Yes, C’est une Checklist, le Radio bouton est lié au champ select
Le but est de :
j’ai regardé plusieurs solution, mais je tourne un peu en rond.
notamment par ce que je ne sais pas contrôler la “scrutation” du tableau…
Je pense qu’en regardant du côté des if Then Else il y a moyen de faire quelque chose…
Si je comprend bien, vous voulez copier les “casiers” sélectionner dans une nouvelle table et les désélectionner après.
je n’ai pas trop le temps en ce moment, mais cette fonctionnalité est intéressante, je vais regarder quand j’aurais un moment.
j’espère que d’autre pourront vous aider aussi !
Après, il reste la solution de Make (integromat) qui permet de faire des itérations et de modifier les feuilles Googlesheet…
Malheureusement le temps de réponse de googlesheet est beaucoup trop long, j’ai déjà essayer…
So do I understand it right that once you have copied the rows over, you want to return the “checked” values to “false”?
For every for each treated rows, yes
Using Make, the full process for me would look like this:
Pass a JSON structure containing the rowID and every info you need to be added to the destination table, to Make’s webhook
Parse the JSON inside Make
Iterate through the rows
Use a HTTP module to add rows to the destination table
Use a HTTP module to set the boolean column back to false, using the rowID. This assumes you are using a normal boolean column, not a user-specific one
Make work well!!! tanks!
i still don’t know how to return the “checked” values to “false”…
that’s the last thing I need!!! help
Content de voir que la solution avec Make fonctionne !
Can you show me what you have done with the HTTP calls?