Formatage des champs de saisie (Formatting of input fields)

Bonjour

Je cherche le moyen de formater des champs de saisi dans les applications Glideapps.

Exemple : Je voudrais que les données soient enregistrées en forçant l’utilisateur à inscrire que des majuscules.

Ou bien utiliser un système d’ “expression régulière” pour la saisi des champs.

Si vous avez des informations je suis preneurs !

Bonne journée !

Hello

I’m looking for ways to format input fields in Glideapps applications.

Example: I would like the data to be recorded by forcing the user to register only capital letters.

Or use a “regular expression” system to enter fields.

If you have any information I’m taking!

Have a nice day!

You can use the upper case column if you want to get the user input in uppercase.

Direct regex isn’t supported, but maybe you can use a custom form and JavaScript in tandem to check if the input is correct or not.

If not, you don’t allow the user to submit/continue with their flow.

1 Like

Et en ce qui concerne la collecte des fichiers “File picker”, peut on faire en sorte qu’il n’autorise que les fichiers PDF ?

And when it comes to collecting “File Picker” files, can we make sure that it only allows PDF files?

Je crois que cela n’est malheureusement pas possible… Mais peut-être que quelqu’un me corrigera.

Unfortunately, I don’t think that it is possible. But maybe someone can correct me.

Also using custom form, you can check the extension of the URL and see if it’s PDF.

If it’s not, display an error message on the screen and don’t allow users to move forward.

It’s also possible to do it with a native form, using CSS.

1 Like

Merci de vos retour je vais me pencher sur la question !

Bonne semaine !

2 Likes